Garantie Philips Sonicare elektrische tandenborstels
Wanneer een Philips Sonicare tandenborstel beschadigd raakt, bijvoorbeeld doordat het ijzeren gedeelte bovenop defect raakt door een val, kan dit invloed hebben op de prestaties van de tandenborstel. Gelukkig hoef je deze niet weg te gooien. Wanneer je aan de voorwaarden voldoet kan de omruilservice van Philips mogelijk een nieuwe elektrische tandenborstel opsturen.
Op deze pagina hebben we alle informatie omtrent het inruilen van Philips Sonicare elektrische tandenborstel en AirFloss verzameld. Zo lees je over de wettelijke garantie in Nederland, over de omruilservice en vind je contactinformatie van Philips.
Garantie en omruilservice
Philips biedt standaard twee jaar garantie op Sonicare tandenborstels en AirFloss-apparaten. Als je elektrische tandenborstel of AirFloss binnen deze garantieperiode defect raakt, kun je gebruikmaken van de omruilservice.
Hoe meldt je een Philips tandenborstel aan voor de omruilservice?
Volg deze eenvoudige stappen om een Philips Sonicare in te dienen voor vervanging:
- Bezoek de omruilservice van Philips: bezoek de omruilpagina van Philips Sonicare en volg de stappen om de tandenborstel aan te melden voor reparatie en omruiling.
- Voer het modelnummer in: Het modelnummer van een Sonicare begint met “HX”. Je kunt dit nummer vinden op de factuur of op de elektrische tandenborstel zelf. Dit nummer staat op de onderkant van het apparaat.
- Defect specificeren: hierna specifier je wat er fout gaat met je elektrische tandenborstel. Denk aan problemen bij trillingen of het opladen.
- Starten met reparatie- of omruilingsaanvraag: Je krijgt nu een aantal mogelijke oorzaken en oplossingen te zien. Als je probleem hier niet mee is opgelost, klik je op ‘Nee’ om te starten met de reparatie- of omruilingsaanvraag.
- Garantiecontrole: bij de garantiecontrole voer je gegevens over de aankoop in, zoals de aankoopdatum. Deze vindt je op de factuur. Als je elektrische tandenborstel onder de garantie valt, kan je nu starten met het registratieproces.
- Controle garantie: upload nu de factuur van je aankoop. Deze heeft Philips nodig om je garantie te kunnen controleren.
- Serienummer invoeren: Bij het serienummer gebruik je de code die onderaan de onderkant van je elektrische tandenborstel staat. Voor deze 4-5 cijferige code staat ‘IC’.
- Elektrische tandenborstel retourneren: na het doorlopen van deze stappen wordt je gevraagd je tandenborstel te retourneren. Philips stuurt via de mail een retourlabel.
- Nieuwe tandenborstel: Philips probeert de nieuwe tandenborstel binnen 4 dagen na de ontvangst van de defecte tandenborstel te leveren.
- Contact opnemen: Mocht het model niet direct op voorraad zijn, dan kun contact opnemen met de omruilservice via telefoonnummer 0900 202 11 77 om het onderdeel te bestellen.
Wat kun je verwachten?
Zodra je een defecte tandenborstel heeft aangemeld, begeleidt Philips je stap voor stap in het proces. Als er sprake is van vervanging, ontvang je een nieuw of gereviseerd exemplaar dat voldoet aan de hoogste kwaliteitsnormen van Philips. Dit zorgt ervoor dat je snel weer kunt genieten van een goed werkende tandenborstel.
Contact met de klantenservice van Philips
Voor verdere vragen is het mogelijk contact opnemen met de klantenservice van Philips via hun omruilservice. Daarnaast kun je terecht bij de winkel waar je de tandenborstel heeft gekocht. Zorg ervoor dat je het aankoopbewijs bij de hand heeft, zo wordt je het snelst geholpen.
Onder bepaalde voorwaarden kan een defect niet onder de garantie van Philips vallen. Ga je op zoek naar een nieuwe elektrische tandenborstel? Gebruik de elektrische tandenborstel vergelijker om verschillende merken en prijsklasses met elkaar te vergelijken.
Elektrische tandenborstels vergelijken